2015. május 13.

Pandúrgulyás



Tegnap délután mikor hazaestem, az interneten kezdtem gombával készült ételek után kutatni, hogy estére egy finom laktató levest tudjak a család elé tenni. Így akadtam rá a mindmegette oldalán erre a receptre. Kicsit módosítottam rajta, mert szerettem volna ha számomra paleolittá tehető, de egy hozzávalóval a család többi tagja számára is elfogadható lesz.

Amit én használtam alapanyagként:

  • 10 dkg füstölt csemege szalonna
  • 1 kanál sertészsír
  • 9-10 szál enyhén fokhagyma ízű metélőhagyma
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 1 kg sertés húsos csont
  • 1/2 paradicsom
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 mokkás kanál őrölt köménymag
  • 1 tk borsikafű
  • 2 nagyobb babérlevél
  • 1/2 zöldpaprika
  • 1 kanál mustár
  • 1 kanál almaecet
  • 4 szál sárgarépa
  • 2 szál fehérrépa
  • 25 dkg csiperke gomba
  • 1 kis csokor kapor
  • 1/2 csésze mascarpone sajt (palolitban elhagyandó)

Elkészítés:

A szalonnát felkockáztam, kevés sertés zsírra tettem és kisütöttem belőle a zsírját. Erre tettem a közben felaprított metélőhagymát és a hagymát. Üvegesre pároltam, sóztam, és a csontos húst rátettem, fehérre sütöttem, majd felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje. Beletettem a fűszereket, a fokhagymát és a felaprított paradicsomot.
Mikor felforrt, hozzáadtam a szintén apróra vágott paprikát, a mustárt és az almaecetet. Lassú tűzön főztem. Mielőtt a hús levált volna a csontról, beletettem a felszeletelt répaféléket és puhára főztem őket, végül beleraktam a vékony szeletekre vágott gombát és a felaprított kaprot. Még egyet forraltam rajta. Kivettem belőle a saját adagomat, majd egy kevés levével elkevertem 2-3 kanál mascarpone-t és a leveshez adtam. Tálaltam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!