2015. november 24.

Esti nem túl gyors csirke

Tegnap vásárolni voltam és egy bontott csirke rám kacsintott a pultból. A sorsa azonnal megpecsételődött: isteni piros-ropogós bőrű grillcsirke jelent meg lelki szemeim előtt. Hazavittem és a szekrény tetejéről levadásztam a csirkesütő cserép edényemet.
A csirkét megtisztítottam, lemostam majd az alábbi páccal kentem be belül és a bőre alatt:

  • 1 dl olaj
  • 2 nagy fokhagyma gerezd
  • 2 tk. szárított petrezselyem
  • 1 tk. morzsolt szárított rozmaring
  • 2 tk. facsart citromlé
  • só, őrölt bors és őrölt pirospaprika ízlés szerint
A külsejét a darabmentes maradék olajjal kentem be.


A pipit elhelyeztem a cserépedényben, a fedőt ráraktam és a 250 fokos sütőbe tettem. Jó egy óra múlva ellenőriztem a húst. Az összegyűlt levet leöntöttem alóla:

Még további 20 percet sütöttem fedő alatt.
Majd a fedőt levéve egy kicsit tovább pirítottam a sütőben:



Ki milyen köretet szeret, készíthet hozzá, körbe kell rakni az utolsó fél órára zöldségekkel, hogy együtt megpárolódjanak / süljenek. Ilyenkor egy kevés szaftot alatta kell hagyni.


Én burgonyát készítettem, mert a lányom és a férjem ezt szereti a csirkéhez... természetesen a burgonya a paleolit étkezésben nem ajánlott!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!