2018. február 27.

Csirkemáj és édesburgonya rendhagyó módon

Van amikor az a jó, ha nem tervez előre az ember. Tegnap este hazaestem munka után és körülnéztem a kamrában, a hűtőben... vajon mit alkothatok másnapi ebédnek?
Az alábbi élelmiszerek kerültek elő:
  • csirkemáj
  • édesburgonya
  • bacon szalonna
  • füstölt szalonna csíkokra vágva
  • füstölt szalonna felkockázva
  • paradicsomos enyhén csípős salsa
  • kaliforniai paprika
Az édesburgonyát zöldségszeletelőn vékonyra szeleteltem és a baconszalonnával rétegezve hőálló tálba terítettem. A tetejére füstölt szalonna csíkokat helyeztem. Lefedtem a tál fedelével és 200 fokon elkezdtem sütni.


A salsát egy nappal korábban, vendégvárás miatt készítettem, de bőven maradt, így gondoltam most felhasználom. (Egy konzervnyi hámozott, darabolt paradicsom kellett hozzá, olivaolaj, só, bors, chili, kockára vágott vöröshagyma.)

A füstölt szalonna kockákból kiolvasztottam a zsiradékot és a feldarabolt kaliforniai paprikát megpirítottam rajta, majd a nagyobb darabokra vágott csirkemájat átsütöttem benne.


Mikor már majdnem kész volt a máj, ráöntöttem a salsát és összefőztem.


Az édesburgonyáról levettem a fedőt és rápirítottam a szalonnát.


Műanyag tálakba adagoltam, így a munkahelyi étkezés megoldottá vált :-D


A végeredmény meglepően finom lett. A paradicsomos salsás máj és a füstölt szalonnás édesburgonya nagyon jó párost alkotnak. Rezgett a léc, hogy még egyszer vacsorázzak :-D



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!