2015. január 19.

Influenza



Az idei év első influenza járványa hozzánk is begyűrűzött. Férjemet sokkal jobban megviselte, mint engem. Két napig feküdt hidegrázással, izzadással, magas lázzal, étvágytalanul.
Nálam a betegség tünetei vasárnap délben jelentkeztek, mindössze enyhe torok szárazsággal, száraz köhögéssel és szomjúsággal.
Diólevél teát kezdtem inni, izlandi zuzmó kivonatot és oscillcoccinumot szedtem be.
Estére már nyűgös és fázós voltam. Csináltam magamnak egy forró sós fürdőt, jól átmelegítettem magamat és korán lefeküdtem pihenni, éjjel többször arra ébredtem, hogy izzadok. Reggel hőemelkedésem volt (37.2), tompa fejfájással kísérve. Munkába indultam, nyers zöldséget (répát), almát és banánt vittem magammal, valamint a korábban már említett készítményeket, gyógyfüveket (hársfa, levendula, bodzavirág), hogy nap közben is kúráljam magamat.
Délutánra jobban éreztem magam mint reggel.
Nap közben két banán, 5 szál sárgarépa és 1 db alma fogyott el, valamint 3 bögre (4 dl-es) tea mézzel, 2-2 adag köhögés elleni szirup és homeopátiás kiszerelés.
Ma este is vettem egy jó forró sós fürdőt, iszogatom a teákat mézzel, és remélem holnapra már teljesen jól leszek :-D

Izlandi zuzmót egyébként gyógynövényes kiszerelésben is lehet kapni, nem szükséges a drágább szirupot vásárolni, bár tény, hogy a szirup koncentráltabb. Nekem alkohol és cukormentes változat van. Felnőtteknek napi adagja 3-4 alkalommal 10 ml. Teában, italban feloldva is fogyasztható, bár én szeretem csak úgy magában is.
A gyógynövényeket bátran használjátok akár napi fogyasztásra is, sokkal finomabbak mint az ízesített, beltartalom nélküli filteres cuccok (és olcsóbbak is) :D

Jobbulást kívánok minden lábadozónak. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!