2015. január 13.

Sertésmáj zöldséggel paradicsom szószban

A paellát vegyétek nagyon-nagyon idézőjelesen!
Tegnap hazafelé azon gondolkodtam, mit főzzek mára magamnak. Megkívántam a májat. Előszedtem a fagyasztóból egy zacskónyit, felolvasztottam és elgondolkodtam azon, hogy akkor most hogyan is tovább? Végül ez sült ki belőle:

Hozzávalók:

1 adag máj vékony szeletekre vágva
1 sárgarépa karikára vágva
5 szár zeller szeletelve
1 nagy fej szeletelt hagyma

A paradicsomos szószhoz:
1 paradicsom konzerv (hámozott paradicsom lében)
1 gerezd fokhagyma
1 tk majoranna /szárított
1 tk szurokfű (oregano) /szárított
1 tk bazsalikom /szárított
oliva olaj

Elkészítés:

Először a szószhoz valókat botrmixerrel összeturmixoljuk. A hagymaszeleteket zsiradékon megpároljuk, hozzáadjuk a szeletekre vágott májat és tovább pirítjuk. Amikor a máj már nem véres, hozzáadjuk a zeller szeleteket és tovább pirítjuk. Utána következnek a répakarikák és az egészet enyhén sózzuk. Folytatjuk a pirítást. Amikor már elpárolgott minden nedvesség, és a zöldségek roppanósak, hozzáöntjük a paradicsom turmixot. Egy teáskanál kókuszvirág cukorral megszórjuk, majd egy fél pohár vizet is töltünk hozzá. Összekeverjük és néha megkeverve sűrűre főzzük. A végén ízlés szerint csilivel fűszerezzük és sózzuk, ha szükséges. Sok zöldséggel magában is megállja a helyét.






A csili szerintem a végén nagyon fontos. Kiemeli az ízeket és karakteressé teszi az ételt.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!