2013. augusztus 20.

Cukkini krém

Tavasszal egy kicsit elszámoltam magamat és a kelleténél talán több cukkinit ültettem, mint azt a család fogyasztása megkívánta volna. Osztom boldog boldogtalannak, közben igyekszem minél változatosabban elkészíteni, de a kezdeti lendület kezd lankadni.
Készítettem már citromosan pirítósra, a River Cottage receptje szerint. Ettük kirántva, krémlevesnek, lasagnaba és még sorolhatnám... De most már gondolni kell a télre is, hogy a reggeli vagy esti pirítósokat változatosan ízesíthessük.
Úgy döntöttem hát, hogy a felgyülemlett mennyiséget most elrakom üvegekbe krémként, ahogyan a padlizsánt is el szoktuk menekíteni hidegebb időkre. :-D

Hozzávalók:
3 fej nagy lilahagyma
0,5 dl olaj
3,5 liter* apró kockára vágott cukkini (gömb, vagy hagyományos cukkini is lehet, vagy akár vegyesen)
1/2 tk. szárított borsikafű
1/2 tk. szárított zsályalevél
1/2 tk. szárított kerti kakukkfű
1 ek. házi, sóval eltett fokhagymakrém
1 tk. házi, sóval eltett paprikakrém
1 tk. Szuper Vega zöldség koncentrátum (elhagyhatod, de ajánlom, hogy egyszer kipróbáld, mert fantasztikus)

* A fazék belső mércéje szerint

Elkészítés:
A hagymát apró kockára vágom és megdinsztelem. Közben a cukkiniket alaposan megmosom, a végeiket lecsapom, négybe vágom és kikaparom a szivacsos-magos belsejüket, ha már nagyobbacskák.
Az általam használt cukkiniknek mind friss, puha héjuk van, így nem hámoztam meg őket.
Amikor a hagyma megpárolódott, a cukkini kockákat mind ráöntöttem és jól elkevertem. Magas hőfokon hagytam és fedővel lefedtem. Időnként megkeverve saját levében pároltam, hozzáadva a fűszernövényeket a fokhagyma és paprika krémet.
Mikor már majdnem megpuhult a cukkini, fedő nélkül főztem tovább, hogy egy kicsit veszítsen a levéből, sűrűsödjön.
Turmixolás előtt még beletettem a Szuper Vega zöldség koncentrátumot, lehúztam a tűzről és jól összeturmixoltam botmixerrel az egészet. Visszaraktam egyet rottyanni, majd az előre sterilizált kis üvegekbe szedtem. Fedővel lezártam, fejre állítottam 5 percre, majd talpukra állítva száraz dunsztba tettem egy napra.

Ebből a mennyiségből 5 db 350 ml-es üveggel raktam el és 2-3 pirítósra való kimaradt. 


A végeredmény nagyon finom lett.

Ezt a krémet el tudom képzelni pizzákra, pirítósra, lepényekre, vagy akár olaszos jellegű ételként főtt tésztára szedve, reszelt parmezán sajttal megszórva.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!