2013. augusztus 13.

Karalábé pörkölt

Szeretem a reggeli locsolásokat, mikor végignézek a kerten, megnézem a tegnap este óta nőttek-e a termések? Szemrevételezéskor elindul a fantáziám és olyan ételt igyekszem megálmodni, amihez a hozzávaló már szedhető állapotban van. 
Ma reggel két gyönyörű karalábét szemeltem ki a "susnyásban". Egy lilát és egy fehéret. Mindkettő hihetetlenül büszke volt hordó hasára így őket választottam a mai ebéd fő attrakciójának. Kerestem melléjük egy gömbcukkinit, paradicsomokat, paprikát, pár szem újkrumplit és már körvonalazódott is a karalábé pörkölt sziluettje.


A hozzávalókat felkockáztam, a hagymát a paprikával megdinszteltem, majd megszórtam őrölt piros paprikával, hozzáadtam a paradicsom szeleteket és tovább rotyogtattam, míg levet engedett. Ekkor adtam hozzá a karalábét, kicsit később a szintén kockázott cukkinit és a burgonyát. Adtam hozzá egy kevés házi sós-foghagymakrémet és készre főztem. A végén petrezselyem krémmel ízesítettem. Több lével készítve akár tarhonya is főzhető bele.
Könnyű, gyors, finom egytálétel a nyári zöldséges napokon. :-D


1 megjegyzés:

Köszönöm hozzászólásodat!