2013. augusztus 14.

Megérkezett a befőző és ivólékészítő automatám :-D




Nagy lépésre szántam el magam, de a vevői visszajelzések annyira kecsegtetőek voltak, hogy én is beneveztem egy befőző és ivólékészítő automatára.
Izgalommal vártam és bizony meg is lepődtem termetes növésén, mikor kivadásztam a dobozából. Egymásra raktam az egységeket és egy 75 cm magas berendezést kaptam. Örömmel olvastam a használati útmutatóban, hogy az ivólékészítő tartozékkal nem csak gyümölcsleveket, de zöldség és gyógynövény leveket is lehet készíteni. Ezek fantasztikus dolgok télire, mikor a szervezetnek minden vitamin, hatóanyag és ásványi anyag jól jön hogy immunrendszere hatékony maradjon és a telet nagy betegségek nélkül vészelje át.
Természetesen az eltett levek nem csak télen fogyaszthatóak, hanem bármikor.
Két gyermekem van, a lányom most kezdi a középiskolát, a fiam pedig óvodás. Örömmel isszák a gyümölcsleveket.

A gőzölés során kinyert folyadék azonnal a sterilizált üvegekbe tölthetőek, és kupakkal lezárhatóak. Ha a kihűlt ivólevet palackozzuk, akkor a gép aljába, a befőző egységben egyszerűen kidunsztolhatóak. 

Az elkészült italok 3 évig eltarthatóak de ezen túl is elállnak, csak már nem nyújtják azt az élvezeti értéket, mint a korábbi időszakban.

A levek készítéséhez minden esetben nap érlelte lédús gyümölcsök felhasználása javasolt.
Diétázók, cukorbetegek is készíthetnek az automatával leveket, hiszen cukor helyett cukorpótlók használata is lehetséges, de akár lepárolt sárgarépával is édesíthetőek az italok. Akik a hagyományos megoldásokat részesítik előnyben, cukorral vagy mézzel is édesíthetik a leveket, de teljesen natúr, édesítés nélkül is finom lesz az ivólé.
A gyümölcsök lepárlása után maradt gyümölcshúsból egyszerűen és könnyen készíthető lekvár, cukor vagy édesítőszer hozzáadásával. Ehhez célszerű ha a lekvárfőző és melegen tartó betéttel is rendelkezünk az automatához.


Most ősszel például még az alábbi gyümölcsökkel tudunk leveket és lekvárokat készíteni:

Alma, szilva, körte, rebarbara, szőlő, birsalma, áfonya, egres

Zöldségfélékből szintén szóba jöhetnek:
Répa, zeller, spenót, hagyma, paradicsom, cékla

Zöldek közül felhasználhatóak pl.:
Vízitorma, petrezselyem, zsálya, lestyán, sóska, turbolya

Vegyes levek is készíthetőek, ilyenkor figyelembe kell venni a párolási idő szerinti párosíthatóságot.

Csak egy példa erre:
Az alábbi növények mind 60 perces párolási időt igényelnek, tehát ezekből készíthetünk pl. vegyes ivólevet.

Sárgarépa, zellergumó, zellerlevél, petrezselyemzöld és gyökér, hagyma, paradicsom, lestyán, káposztalevél.


Pénteken nagy bevásárlás vár rám majd a piacon... (Az én szilvafámon későn érik be a termés, azon még nem tudok tesztelni.) Körülnézek a gyümölcs felhozatalban, valamint kint lesz a termelői sajtkészítő is a piacon ;-) azon még nem tudok tesztelni.

Addig is, egy próba erejéig csinálok pár üveg padlizsánkrémet és kidunsztolom a befőző automatában őket. 

Update:
A termékre akkora kereslet volt idén, hogy ezt az utolsó, még üzembe sem helyezett darabot is eladtam... na majd jövőre! :-D



1 megjegyzés:

Köszönöm hozzászólásodat!