2014. január 16.

Macha teás tiramisu


Andorka a facebook oldalunkra a tegnap posztolt egy zöld teás cikket, amiből kiderült, hogy a zöld teát nem csak inni, de enni is épp oly egészséges.
Korábban édesanyám születésnapjára nővéremmel készítettünk zöld teás tortát. (Én kitaláltam, ő megcsinálta.)
Mióta eszemet tudom, anyukám nem eszik süteményt és édességet, gondoltuk akkor, ez most kivétel lehet. A sütemény nagyon finom lett és mivel a zöld teával csak óvatosan szabad bánni, mert nagyon el tudja vinni az ízeket, elég maradt ahhoz, hogy újabb süteményt ízesíthessünk vele.

A zöld teás facebook cikk kapcsán el is indult a fantáziám és szinte azonnal ki is gondoltam, hogy a maradék mascarpone, és a polcon várakozó babapiskóta örömére tiramisu-t fogok készíteni. Az ötletet tett követte.

Hozzávalók:
  • 3 tojás
  • 250 gr mascarpone
  • cukor ízlés szerint (xilit)
  • Macha tea ízlés szerint
  • Mirin (japán rizsbor)
  • babapiskóta
Én a legegyszerűbb és hagyományos módon szoktam készíteni a tiramisut, így a tojások sárgáját és fehérjét külön választottam.
Egy sorra elegendő babapiskótát mirinbe helyeztem, hogy kezdje megszívni magát.
A sárgáját elkevertem a mascarpone sattal és egy kevés zöld teával, a fehérjét pedig felvertem, miközben adagoltam hozzá a porcukrot (xilitet) és egy kevés zöld tea port ide is kevertem habverővel.
A felvert habot végül összekevertem a mascarpone-val, így egy könnyű habos krémet kaptam.
Az előre kikészített forma aljára öntöttem egy adag Mirint, ebbe fektettem bele a babapiskótákat. A mirin sűrű, likőrös, sokkal lassabban szívódik fel a babapiskótába mint a rumoskávé.
Erre a lerakott sorra került egy réteg krém, aminek a tetején elrendeztem az előre beáztatott babapiskótákat. Elsimítottam rajta a maradék zöld teás habot, és a tetejére is szórtam a teaporból.
Hűtőben pihentettem 12-14 órát.

Aki megkóstolta, annak ízlett :-)

Jó étvágyat kívánok hozzá!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!