2014. január 20.

Zabos, lenmagos zöldségfasírt


Kísérletező kedvemben voltam, úgy döntöttem bővítem a híres vega-fasírt repertoáromat egy újabb recepttel. Korábban vettem lenmagot és zabpelyhet, leginkább reggelire, de úgy gondoltam, kipróbálom mit tudnak egy zöldségfasírtban.


Hozzávalók



  • 1 kis konzerv zöldborsó
  • 1 nagy répa
  • 1 fej vöröshagyma
  • zabpehely
  • néhány evőkanál lenmag
  • 1 tojás
  • Só, bors, fűszerek ízlés szerint. Én majoránnát, fokhagymaport, pirospaprikát, csilit és kurkumát használtam
  • És, amint utólag kiderült érdemes még egy kis lisztet vagy zsemlemorzsát tenni hozzá, hogy jobban összeálljon.




A répát és a hagymát lereszeljük, a borsókonzervet lecsepegtetjük. A többi hozzávalóval egy tálban összekeverjük. Villával nyomkodjuk jól szét a borsót, az a lényeg, hogy összeálló, formázható masszát kapjunk. Ebből a masszából pogácsákat formálunk és forró olajon kisütjük.



A lenmaggal, zabbal és borsóval egy jó adag növényi fehérjét vehetünk magunkhoz, valamint a zab magas értékes élelmi rostokban is. Adhatjuk körettel, vagy akár köretként, de magában is simán megállja a helyét, hiszen van benne "minden" Jó étvágyat!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!