2014. március 17.

Japán Maki



Nagyon szeretem ezt a japán ételt, de mivel pénztárcám nem engedheti meg, hogy éttermekben étkezzek, ezért ha kedvem van hozzá, pár alapanyagot beszerzek és itthon készítek magamnak. A vega, zöldséges változatokat szeretem, így a tegnap esti Maki is szép szín és ízorgia lett. :-) Mivel szénhidrát nap volt, a rizs tökéletes választás.

Hozzávalók:

  • Sushi rizs
  • víz
  • rizsecet
  • cukor (eritritol)
  • Nori lap
  • sült paprika
  • uborka
  • újhagyma
  • wasabi mustár
  • szójaszósz
  • pácolt gyömbér
A rizst a leírásnak megfelelően elkészítem, majd a rizsecetet a sóval és a cukorral elkeverem, a rizshez adom, jól összeforgatom, hagyom pihenni.
Amikor kihűlt, a Nori lapon elrendezem vékony rétegben a rizst, egyik felénél kb 1-2 cm-t szabadon hagyva. A csíkokra vágott zöldséget egy sávban a rizsre rendezem és mint a kakaós csigát, elkezdem feltekerni jó szorosan (jó ha van otthon sushi tekerőnk). Ha ez kész van, a létrejött rudat  felszeletelem ujjnyi vastag karikákra. Tálra rendezem. Külön tányérkában adok hozzá pácolt gyömbért, wasabi mustárt és szójaszószt mártogatni.

Jó étvágyat kívánok! :-)


ui: 7. nap / jobb a közérzetem, mozgékonyabb vagyok



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!