2012. június 30.

Almaropogós

Szinte egy szempillantás alatt készen lett ez az almaropogós és a vendégeknek is nagyon ízlett. :-)

Hozzávalók 6 személyre:

  • 500 gr liszt (én 450 gr fehér lisztet és 50 gr teljes kiőrlésűt használtam)
  • 1 zacskó száraz élesztő
  • 250 gr hámozott, reszelt alma
  • 125 ml tej
  • 4 evőkanál cukor
  • 500 ml olaj a sütéshez
  • 500 ml joghurt a mártogatáshoz
  • 4 evőkanál méz  a mártogatáshoz
Az élesztőt a cukros tejben 15 perc alatt megfuttatom. A lisztet és a sót egy tálba szitálom. Az élesztős tejet hozzáöntöm, az almát is hozzáadom, majd puha tésztát gyúrok belőle.
Letakarom, másfél óra alatt megkelesztem. Lisztezett deszkán két cm vastagságúra nyújtom és nagy pogácsa szaggatóval köröket szaggatok belőle.
Az olajat felforrósítom és a tészták egyik oldalát, majd a másikat is aranybarnára sütöm, szűrőkanállal papírtörlőre szedem.
Porcukorral hintem és melegében tálalom, a joghurtot és a mézet mellé készítem mártogatáshoz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!