2014. november 25.

Vadlazac karfiolpürével

A hét végén elhatároztam, hogy ezentúl igyekszem legalább heti egy-két alkalommal halat fogyasztani. Ha halat eszem, általában a tengeri halakat részesítem előnyben, az édesvíziek nem igazán ízlenek. Kivétel ez alól a pisztráng, aminek finom, tiszta íze van és a szálkás gerincoszlopról leomlik a húsa.
Most több fajta halat vettem, pl. vadlazacot. Gyönyörű vörös színe van, és a bőréről könnyen eltávolítható az apró pikkely. Én az erre használt körömkefével szoktam megsikálni. 
A halat serpenyőben sütöttem, mégpedig úgy, hogy kókuszzsírt felforrósítottam, és az előre kikészített indiai fűszerkeveréket megpirítottam rajta, durvára vágott mandulával.
Fűszerek:
Római kömény, fekete mustármag, curry, chili, lepkeszegmag

A húst a fűszerekre dobtam rendszeresen fordítgatva, finom ropogósra sütöttem a hús külsejét. (A fűszerek szépen körbevonják)


Közben már a karfiolrózsák is megfőttek az enyhén sós vízben. Leszűrtem őket és a haldarabok mellett azokat is beleforgattam a fűszerbe. Kicsit pirítottam, majd  keverőtálba kitéve leheletnyi kókusztejjel, botmixerrel pürét készítettem.

A halat és a pürét tálra helyeztem, a serpenyőből kevés zsiradékkal díszítettem:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!