2014. december 18.

Almás gesztenyekrémleves

Tegnap érkezett meg a Mag 3 magtej gépem, amire már nagyon vártam. Természetesen előre terveket szőttem, milyen ételt fogok elsőként elkészíteni vele. Választásom a gesztenyekrémlevesre esett. Reggel, még a munkába indulás előtt bekészítettem mindent a gépbe, és amíg én rendet raktam a konyhában, elkészítettem a többieknek az útravalót, ő el is készült az ebédemmel.

Ez a gesztenyekrém leves, inkább a zeller ízére emlékeztetett engem, míg kolléganőmnek inkább a cukor nélküli sóska főzelékének emlékét idézte.
A recept nem az édes, rumos, megszokott gesztenyéről szól. Egy kicsit rugaszkodjunk el tőle. Ne azt várjuk, mert akkor csalódni fogunk!

Hozzávalók:
  • 1 zacskó egész gesztenye
  • 1/4 hagyma pucolva
  • 1 zöldalma, pucolva magozva
  • 1,5 liter hús, vagy zöldségleves alap (esetleg bio leveskockából, ha más nincs, vagy bio vegeta)
  • 3 kanál kókuszolaj



Mindent bekészítünk a gépbe és elindítjuk a 30 perces leves programot. 



A programidő alatt a gép a tartalmát felmelegíti, forralja, majd adott időközönként a késekkel pürésíti.



Amikor elkészült, tetszés szerint még a turmix programmal kézi vezérléssel (addig tartjuk nyomva a gombot míg jónak látjuk) krémesebbé tehetjük. Jelen esetben erre szükség volt, mert a gesztenye nagyobb, súlyosabb darabjai oldalt megültek egy kicsit.



Szuper, hogy a végén egyetlen eszközt kellett elmosogatnom, és az a robotkép tartálya volt, mivel abból egyszerűen, a kancsó formának köszönhetően rögtön a tányérokba tudtam tölteni a levest. Korábban ugyebár mosogattam a lábast, a fakanalat, botmixert, a merőkanalat. :-/

Legközelebb azt hiszem, hogy EZT a gesztenyekrémleves receptet fogom elkészíteni, a tejszínt kihelyettesítem majd.

Ha a gesztenye élettani hatásairól, beltartalmáról szeretnél olvasni, ITT megteheted.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!