2014. december 19.

Tojásleves

Egy újabb recept, ami elkészíthető a Mag3 géppel.

Nagyon szeretem a melengető leveseket, így van, hogy estére egy jó nagy csészével megiszok belőlük. Tojás levest már régen ettem és bár én szeretem ahogyan a tojásfehérje foszlányok úszkálnak a leves levében, van aki ettől undorodik. A gépben készített tojásleves nekik is megoldást jelenthet. :-)


Hozzávalók:

3 gerezd fokhagyma
2 tojás (fehérje és sárgája szétválasztva)
1 bio leveskocka (vagy zöldség/ hús alaplé)
1 kanál nyílgyökérliszt (elhagyható)
citromlé ízlés szerint
só ízlés szerint
petrezselyem zöldje

Elkészítés:

A fokhagymát és a leveskockát a gép tartályába teszem, felöntöm 1,2 liter vízzel és elindítom a SOUP CHUNKY programot (30 perces programidő, hőkezel és aprít). 

A gép nemsokára felfűti - forralja a tartalmát, ekkor adom hozzá a citromlével elkevert tojásfehérjét:


Amikor a program lejárt, és többször aprított már közben a gép, leveszem a fedelén lévő adagoló-mérőedényt, és a nyíláson keresztül becsorgatom a nyílgyökérlissztel elkevert tojássárgákat, miközben a PULSE programgombot nyomva tartva, krémesre turmixolom az egész levest.


A levest megkóstolom, ha szükséges utánaízesítek (só, citrom).
A tartályból egyenesen a leveses csészébe öntöm, szárított, vagy friss petrezselyemmel díszítem.

A gép tartályában ne tároljunk elkészített élelmiszert, mert megfoghatja, mattosíthatja a szép áttetsző műanyagot! Lehetőség szerint munka végeztével mosogassuk el azonnal, így sokáig dísze maradhat konyhánknak. :-D


Ha tetszett a bejegyzés, kérlek oszd meg az alábbi gombokon:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!