2014. december 25.

Tojásos egybefasirt - Paleolit



Holnapra vendégeket várok, így a mai napot a konyhában töltöttem... Kacsaleves, kakaós kalács, puncsos mézes krémes, savanyúkáposztás húsgombóc, uborka saláta és a grillezéshez a csirkemellek is pácba kerültek.
Holnap már csak az ételek melegítése a burgonya és a grillhúsok kisütése lesz a feladatom.

Hogy magamnak is kedvezzek, igyekeztem a menübe olyan ételeket csempészni melyek paleolit módon is elkészíthetőek és talán-talán észre sem fogják venni a vendégek.

A darált húsból a szokásos fűszerezéssel (só, bors, piros paprika, fokhagyma, hagyma, tojás) aprított répa és petrezselyemgyökér hozzáadásával általános keveréket készítettem, melyet gombócként a savanyú káposztába illetve egyben sütött fasírtként is felhasználhattam.


A fasírthoz valók, egy kisebb őzgerinc esetén:

kb 1/2 kg darált hús
1 nagyobb répa
1/2 petrezselyem gyökér
bors (borsikafű)
őrölt pirospaprika
1 kisebb fej vöröshagyma
1 kisebb gerezd fokhagyma
1 tojás
bacon szalonna
füstölt szalonna
3 kemény tojás töltelékként

A zöldségeket felaprítottam a robotgéppel, utána a tojásokat is megfőztem benne.



A húst közben fűszereztem, majd hozzákevertem és jól elegyítettem vele a zöldségeket. Kicsit állni hagytam. Az őzgerincet kibéleltem sütőpapírral, ebbe fektettem a bacon szalonnákat. Egy réteg darált húst terítettem az aljába, kanállal 3 mélyedést készítettem benne a tojásoknak.



Miután a tojások a helyükre kerültek, újabb réteg darált hús került az őzgerincbe.



A két oldalra kilógó bacon szalonnákat visszahajtottam a fasírtra és füstölt szalonna csíkkal zártam le a hajtásokat.



Megsütöttem a fasírtot, majd kifordítottam a formából egy tepsibe és az eddig az őzgerincben lévő domború oldalát is ropogósra pirítottam.



Ez a fogás hidegen, szeletelve lesz tálalva.


Ha tetszett a bejegyzés, kérlek oszd meg az alábbi gombokon:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!