2014. december 18.

Máktej

Nagyon finom, ízletes máktejet készítettem az alábbiak szerint:

A mákot a gép szűrőhengerébe tettem, a gépet a fedelével lezártam, majd a betöltőnyíláson keresztül beletöltöttem a vizet. Bekapcsoltam a SOUP CHUNKY (leveskészítő) programot, mellyel nyers zöldségeket, gyümölcsöket, hüvelyeseket és magokat lehet hőkezelni, aprítani. A program időtartama 30 perc. A hőkezelés alatt a magok (hüvelyesek) fitáttartalma csökken, ami az emberi emésztés szempontjából nagyon fontos.

Hozzávalók:
  • 1 egység mák
  • 4 egység víz
  • méz ízlés szerint
  • fahéj ízlés szerint
  • citromlé ízlés szerint (elhagyható, de nekem így ízletesebb! Próbáld ki!)
A mézet, a fahéjat és a citromot utólag tettem a folyadékba, mikor a gép leállt és kitöltöttem a máktejet a tároló edénybe.


A máktej használható például süteményekbe tej helyett.


Egy kis technika:


 A fém szűrőhenger kivehető, opcionális darab. Ha a gépbe helyezzük, a közepére esik a gép vágókése, így a beletöltött magok a szűrőn belül maradnak, míg levük a szűrőn kipréselődik és a tartályban gyűlik össze. A szűrő két vége különböző. Az egyik vége a levesekhez való nagyobb lyukú szűrő, a másik vége a magok (vagy gabonák, hüvelyesek) szűrésére való nagyon apró lyukú szűrő. A hengert az éppen aktuális feladatnak megfelelő végével lefelé helyezzük be a gépbe.

Az apró lyukakon keresztül a nagyon pici mákmag darabkák sem jöttek át, a szűrő nem tömődött el. Tisztítása nagyon egyszerű, elegendő a hozzá adott szivaccsal való áttörlése. Rozsdamentes acélból készült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!