2018. március 9.

Rakott csirkemell ázsiai körettel

A családom harmada a csirkemellet favorizálja, ezért az elfogyasztott húsok nagy részét ez teszi ki. Hogy minél változatosabbá tegyem, igyekszem bővíteni a repertoárt. Ennek margójára készült a mostani rakott csirkemell is, ami sokaknak nem jelent újdonságot.

Hozzávalók:
  • bacon szalonna
  • vékonyra szeletelt csirkemell
  • reszelt kemény sajt (edami)
  • tojás
  • bors (rózsabors is)
  • hing (indiai fűszer)

A baconszalonnát leterítettem a jénai tál aljába, erre rétegeztem a fűszerezett, vékony szeletekre vágott, felvert tojásba mártott húst, megszórtam a reszelt kemény sajttal és egy kis hing-el (indiai enyhén hagyma ízű fűszer), majd újabb réteg tojásba forgatott húst raktam rá. Ismét sajt és hing, majd befedtem baconszalonnával és sütőben szép pirosra sütöttem.



A körethez:
  • sárgarépa
  • édesburgonya
  • pak-choi
  • kókusztejszín
  • kurkuma
  • római kömény
  • koriander

Közben elkészítettem a köretet. A répát és az édesburgonyát egyforma méretű apró kockákra vágtam. Kókuszolajat forrósítottam és erre dobtam rá a zöldségeket. Ízlés szerint megszórtam sóval, és az őrölt fűszerekkel (római köménnyel, kurkumával és korianderrel). Rázva sütöttem-pároltam majd  hozzáadtam a pakcsoj erősebb, feldarabolt levélszárait is. Átforgattam, sütöttem még egy kicsit, majd hozzáöntöttem egy fél doboz kókusztejszínt. Összeforraltam és közben hozzáadtam a pakcsoj felszeletelt zöld leveleit is. Sóztam ízlés szerint és a hússal együtt tálaltam.

A köret ízét leginkább a menzai finomfőzelékhez tudnám hasonlítani... Aki szereti, biztosan nem fog csalódni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!