2018. március 13.

Sült kolbász, paradicsomos káposztával

Nagyon régen ettem már paradicsomos káposztát, bár gyermekkorom egyik kedvence volt. Megvallom, hogy amikor az édeskáposztát a bevásárló kosárba tettem, hátsó szándékom az volt, hogy elkészítem a főzelék paleo változatát, de csak halogattam a főzést, mert a család nem rajong érte, a kicsi pedig meg sem eszi...
Tegnap végül mégis nekiláttam a paleo paradicsomos káposztának. Hasonlóan készült mint a normál főzelék, de raktam bele egy kis csavart. Érdekessége, hogy egyáltalán nem kell bele semmilyen édesítőszer, még annak sem, aki édesen szereti.
Hozzávalók:
  • lilahagyma (vagy vöröshagyma)
  • házi sertészsír
  • édesburgonya
  • őrölt fekete bors
  • édes káposzta (fehér káposzta)
  • házi sűrített paradicsomlé
Elkészítés:
A káposztát vékony metéltre szeleteltem és besóztam. Hagytam állni.
Közben a hagymát metéltre, az édesburgonyát vékony csíkokra vágtam. A felolvasztott zsiradékon megdinszteltem őket, közben a frissen, mozsárban megtört, megőrölt borssal fűszereztem. A káposztát kicsavartam és a hagymás burgonyára helyeztem. Fedő alatt pároltam, hogy összeessen. Rendszeresen megkavartam, majd ráöntöttem a házi paradicsomlevet, hogy ellepje. Felforraltam, majd visszavettem a lángot és az egészet puhára főztem. Enyhén csípős sült kolbásszal tálaltam, a kolbász zsírjával meglocsoltam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!