2018. március 12.

Sajtos, sonkás kelkáposzta tekercs

 A hűtőben volt egy fél kelkáposztám. Igyekeztem némi kreativitással valami újat kihozni belőle.
Leveleire szedtem és sós vízben annyira főztem meg őket, hogy ne essenek szét. Leszűrtem és félretettem őket.
Házi füstölt szalonnát felkockáztam, alacsony hőfokon kisütöttem belőle a zsírt. A ropogós szalonnakockákat kivettem a kisült zsírból.
Előkészítettem a tölteléknek valót:
Edami sajtot reszeltem, a sonkaszeleteket és a bacon szalonna csíkokat kézközelbe helyeztem. A fekete retket spirál zöldség szeletelővel hosszú csíkokra szeleteltem, besóztam.

A kelkáposzta levelekből 2-3 darabot egymásra helyeztem és óvatosan kinyomtam belőlük a nedvességet, így jól egymáshoz tapadtak. A kisült szalonna pörcökből szórtam rá, erre került egy adag reszelt sajt, melynek a tetejére került a sonkaszelet. Az egészet feltekertem, majd a bacon szalonna csíkkal körbetekertem. Átszúrtam 2 fogpiszkálóval, hogy a szalonna végeket helyükön tartsa. A fekete retek csíkból kb. 40 centis darabot téptem és ezzel kötöztem körbe a tekercset. Az összes káposztalevelet így elkészítettem, majd a kisült szalonnazsírhoz még egy fakanálnyi zsiradékot adtam, felmelegítettem és ebben sütöttem ki a kelkáposzta tekercseket. Folyamatosan forgattam, hogy ne kapjon oda.
Nagyon finom lett, még a lányom is dicsérte, aki nem igazán van oda a kelkáposztáért. 

Hozzávalók:
  • kelkáposzta
  • füstölt szalonna
  • edami sajt
  • házi főtt sonkaszeletek
  • fekete retek
  • bacon szalonna
  • házi zsír





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!