2013. március 17.

Rumbaba gyümölccsel

...mert megérdemlem. :-) Ma délután a Természettudományi Múzeumban jártunk és hazafelé férjem megállt a La Panna cukrászdánál, ahol igen finom sütemények vannak. Jeleztem, hogy én a pár napja kiválasztott étkezési irányzatomnak köszönhetően nem kérek cukrász süteményt, de ne zavartassa magát, én majd otthon összeütök magamnak valami desszertet. Így is történt, a választás a Rumbabára esett.


Ez a sütemény Paleo változatban készült... igen 5. napja Paleo étrend szerint étkezek. Mivel áruházam termékválasztékába már rég fel akartam venni ezeket a termékeket, elkezdtem utána olvasni, kik, miért kezdik el ezt az étrendet, mit várnak tőle, milyen ételeket esznek. Az olvasottak egyre inkább felkeltették az érdeklődésem. Mivel a puding próbája az evés, ezért úgy határoztam kipróbálom én is a Paleot. Lényegében mindenevő vagyok, életemben kipróbáltam már pár irányzatot. Most egy új élményekkel leszek gazdagabb. :-)

Szóval Rumbaba:

A tésztához:
  • 5 tojás
  • 2 dkg xilit (én egyenlőre természetes gyümölcscukrot tettem)
  • 1/4 tk vaníliaőrlemény (egész vanília magházát kapartam ki)
  • 1/2 kk szódabikarbóna
  • 4 dkg kókuszliszt
Ebben a sorrendben kikevertem a tésztát, míg a sütő 170 fokot el nem érte. Muffinsütőbe kanalaztam a tésztát (szilikon ajánlott, simán ki lehet fordítani belőle a kész süteményeket). 20-22 percig sütöttem őket, míg a szirupot elkészítettem.

Hozzávalók:
  • 1,5 dl víz
  • 5 dkg xilit (én gyümölcscukrot tettem itt is bele 1-2 kanálnyival többet mint az előírt súly)
  • 1 tk reszelt citromhéj
  • 1 tk reszelt narancshéj
  • 1 ek citromlé
  • 2 ek rum, vagy pár csepp rum aroma
A hozzávalókat felfőzzük szirup sűrűségűre, majd hozzákeverjük a citromlevet.
A kész süteményeket, ha picit hűltek, tálalótányérra rakom és meglocsolom a sziruppal, idénygyümölcsöt rakok mellé.
(Az eredeti recept Mezei Elmira Paleolit receptek hétköznapokra c. könyvében található)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!