2014. február 10.

A Mama válla és a testgyertya

Édesanyám idén fogja tölteni a 73 -at. Állandóan csinál valamit. Jön-megy, tesz-vesz, rendet rak, gyomlál, morog, zsörtölődik és figyel ránk. Mióta az első unokái megszülettek (16 éve), Mamának hívjuk (elnyerte a megtisztelő címet).
Mondhatni nem mai gyerek. Szerintem ez az örök mozgás tartja őt karban. Persze, vannak időskori problémái, néha csörög, csattog a rendszer, de mindig visszarázódik a panaszkodásmentes (panaszok vannak azért csak nem olyan súlyosak hogy panaszkodjon) állapotba.
Tegnap reggel átmentem szüleimhez. Látom, hogy édesapám (igen övé a megtisztelő Papa cím) sürög a konyhában, leányokat megszégyenítő ügyességgel és fittséggel, Mama viszont ül az asztalnál és nagyon el van keskenyedve. Rögtön tudtam, hogy valami baj van, kérdeztem mi történt?
Elmesélte, hogy úgy ébredt, majd leszakad a jobb válla, felemelni nem tudja és sugárzik belőle a könyöke felé a fájdalom. Kérdezte van-e itthon fájdalomcsillapító mert nekik nincs.
Hát velem sem jártak túl jól, mert nem szoktunk gyógyszert szedni, úgyhogy én sem tudtam őt kisegíteni. Viszont a múltkori, sikeres testgyertyázásos lázcsillapításon felbuzdulva, felhívtam a természetgyógyászt, ebben az esetben mit javasol, hová helyezzem a gyertyát? Megbeszéltük, hogy a vállára tegyük mindenképpen, oda, ahol nagyon fáj neki, de egy gyertya nem lesz elég, 3-at égessek el rajta. Ez rendben meg is történt.
Nővéremnek volt fájdalom csillapítója, azt át is hozta Mamának, de ő végül nem vette be. Este 18 órakor ismét meggyertyáztam Mamát,  most a fülgyertyát alkalmazva mindkét fülében egyet-egyet.

Most reggel, régi vidámsággal szólt a telefonba: 
-Otthon vagy?
-Igen
- Jó, akkor átmegyek!

Kikérdeztem, hogy telt az este, mit érez? Estére a biztonság kedvéért vett be fájdalomcsillapítót. Az éjjel jól telt, átaludta. Most már fel tudja emelni a karját, bár még mindig fáj neki, de összehasonlíthatatlan a tegnapi fájdalommal. Bár erőt még nem igazán tud vele kifejteni, mégis a különbség óriási.
Kérdeztem tőle, gyertyázzuk meg megint?
- Igen
Hol szeretnéd? A válladat ahol fáj, vagy a fülgyertyázást szeretnéd inkább?
Mama a váll kezelését válaszotta és most két gyertya után szólt, hogy elég lesz szerinte, nem kéri a harmadik gyertyát. Így ennyiben is maradtunk.

Kíváncsian várom a további fejleményeket :-D

(Tudnotok kell, hogy Mama régi vágású asszony, ebből adódóan álmomban sem gondoltam volna, hogy elfogadja a gyertyás kezeléseket... de lám, van még új a nap alatt :-D )

Szép napot kívánok:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!