2014. február 17.

Umeboshi szilva

 
Régóta vár a hűtőben felhasználásara az umeboshi szilva, az üvegbe zárt sós zöld barack. Egy üvegnyi jó sokáig kitart, mert sózásos eljárással tartósítják, így nem lehet desszertként fogyasztani. A zöld barack valójában érett állapotában is kemény és zöld marad, ezért édességként nem fogyasztják. Gyógynövényként igen jó élettani hatásai vannak, amiért megéri alkalmanként fogyasztani belőle.
Az umeboshinak fertőtlenítő hatása van, élénkíti az emésztést, stresszűző és frissítő hatású.
A nyers, zöld gyümölcs, ha magja felhasad benne, mérgező. Az ume zöldbarackot szüretelés után napon érlelik és sóban elteszik. Ekkor kapja a kész termék az umeboshi nevet.
Székrekedés esetén reggelente igyál egy csésze teát, melybe umeboshit raktál. A másnaposság megszüntetésére is alkalmas. Forró teába áztasd öt percre az umeboshit, aztán fogyaszd el az italt és a gyümölcsöt is. :-)

Múlt héten készítettem egy egyszerű japán tipusú ételt, mely három egyszerű alapanyagból készült:
 
A rizst átmostam és a lenmaggal együtt puhára pároltam. Akkor jó, ha a főző (pároló) vizet pont felszívja mire elkészül és kicsit tapadós marad.
Tálra szedtem, raktam mellé két umeboshit (de csak az egyiket bírtam megenni, mivel tényleg nagyon sós) és így fogyasztottam, a gyümölcsből csipegetve az egy-egy falat rizshez.
Könnyű, de mégis laktató étel. :-)
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!