2012. július 4.

Idény saláta


Ma reggel még hűvösben kiszaladtam a kertbe és megfejtem a babtehént :-) Több zacskóval került a fagyasztóba is a friss roppanós zöld babból, de egy adagot félreraktam a mai ebédhez...
Hogy mi is készült belőle? Ebben a nagy hőségben szerettem volna valami friss, hűvös könnyű ételt fogyasztani délben, ezért az alábbi idény salátát készítettem:


Hozzávalók 6 személyre:

  • 1 durvára vágott jégsaláta
  • 300 gr enyhén sós vízben főtt, aprított zöldbab (kihűtve)
  • 10 db félbevágott koktélparadicsom
  • 150 gr kis kockára vágott fetasajt
  • 50 gr kimagozott fekete / vagy zöld olivabogyó
Az öntethez:
  • 1 evőkanál ecet
  • 2 gerezd finomra vágott fokhagyma
  • 6 evőkanál extraszűz olivaolaj
  • só és frissen őrölt fekete bors
A jégsalátát tálba rakjuk, hozzáadjuk a fetakockákat, a koktélparadicsomot, a zöldbabot, az olajbogyót.
Az öntethez valókat egy tálban összekeverjük, sózzuk, borsozzuk. Az öntetet a salátára öntjük, majd óvatosan átforgatjuk. Azonnal tálaljuk.
Én kovászos házi kenyérrel fogyasztottam. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!