2013. december 7.

Egy reggel, ami jól indult

Szombat van, munkanap... ez derengett fel a reggeli féltompa állapotban, hajnal 5-kor mikor Neo elkezdte kaparni a boxát, jelezvén, dolga lenne. Kiengedtem a kertbe és visszafeküdtem még pihenni. Az ágyam kis albérlője, fiam még az igazak álmát aludta, mikor a fejemben már kezdett alakulni a napirend.
Mikor eljött a felkelés ideje, szembesülnöm kellett az első és igen fontos kérdéssel:
Mi legyen a reggeli a lá Paleo? 

Ma sziporkáztam. Előkaptam a héten vásárolt fürj tojásokat, vizbe helyeztem őket, pici ecetet öntöttem hozzá (állítólag könnyebb megpucolni így), és megfőztem őket. Közben egy tálra rukkola salátát helyeztem, paradicsomot és póréhagymát karikáztam rá. Tonhalkonzervet nyitottam, abból az olajjal együtt szedtem egy kanálnyit a salátára, majd a megpucolt fürjtojásokat is ráhelyeztem. Sóztam. (Aki szereti, alma vagy balzsamecettel, borssal is ízesítheti)

Nagyon elégedett voltam az ízvilággal. Igazán jól esett ez a friss, zamatos reggeli.
A Dán paleolit könyvben azt olvastam, hogy "A zsíros hal és a tojás együttese tartósan jóllakat, sokkal hosszabb ideig, mint a szénhidrátok. A zsír és a fehérje erőteljesebben jelzi az agyunknak, hogy teli vagyunk."  ...ezt akkor most jól leellenőrzöm. :-D

9. napi megállapítás:
Mióta nem eszem szénhidrátot, sokkal jobban érzékelem ha szervezetemnek folyadékra van szüksége. Többször, nagyobb mennyiséget iszom, mint korábban. Ténylegesen érzem, hogy szomjas vagyok és nem állok neki helyette enni, mint a szénhidrát fogyasztás idejében.

A fenti salátához tehát ajánlom az alábbiakat 1 főre:
  • 5 db fürjtojás főzve, megpucolva
  • 1 paradicsom szeletelve
  • 1 marék rukkola saláta
  • 2 cm póréhagyma szeletelve
  • 1 ek olajos konzerv tonhal
  • csipet só

Jó étvágyat hozzá!



Update: Aki nem a paleolit étrendet folytatja, hanem súlycsökkentés céljából kipróbálja a 90 napos, azaz 4 napos szétválasztó diétát, annak a fenti recept fehérje, azaz protein napon tökéletes szolgálatot tehet. :-D



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!