2013. december 16.

Zellerkrém leves - Zellergumóból

Hogy mennyire változik az ember ízlése, azt mi sem példázza jobban, mint a saját magam választotta ételek. Korábban minden zelleres ételem kizárólag a szárzellerből készült, de mivel kertben ott a rengeteg zellergumó (mert azért a jó magyar húslevesbe az is kell), elgondolkodtam rajta, hogyan is tudnám felhasználni.
A minap az egyik paleo köretbe zeller is tettem (gumós sült zöldségek) és meglepődve tapasztaltam, hogy az eddig húslevesből is kihalászott és félretett zeller most mennyire ízlik. Ezen felbátorodva ismét a gumós zellerrel próbálkozom, krémleves formájában.

Kókuszzsírt melegítettem (azért nem sertészsírt, mert Andorka lakto-ovo vegetáriánus ééésss néha még halat is eszik!..., én pedig szeretném ha megkóstolná a levesemet). Erre került a meghámozott, felkockázott zeller. Pároltam egy keveset, sóztam himalája sóval, megszórtam natúr szárított zöldségekkel és felöntöttem vízzel.
Puhára főztem a zöldséget, majd kevés tejföl hozzáadásával felturmixoltam.
Lényegében ennyi, liszt nem került sűrítésként a levesbe, melynek sűrűségét a hozzáadott folyadék mennyiségével tudjuk szabályozni, így érdemes a legelején szűken bánni a folyadékkal. :-D

Gyors, egészséges étel.

Finom lett! :-)

Jó étvágyat kívánok, 


A wikipédia szerint:
zeller (Apium graveolens, népies neve téves, német olvasatban: celler, ui. németül: Sellerie) gyógy-, és fűszernövény.
Világszerte három változata terjedt el, Magyarországon a gumós változatot termelik. A halványított (termesztése közben árnyékolják) vagy szárzeller és metélő zeller levélnyelében 30–50 mg/100g C-vitamint is tartalmaz, míg a gumós változat, csak elenyésző mennyiséget.
Ennek levele és gumója adja az illatos, aromás édeskésen fanyar ízű fűszert. Kiváló idegerősítő és nemi hormonképző hatása van. Jelentős a mész, és foszfor tartalma, de inkább ízanyagai teszik közkedveltté. Fogyókúrás hatása is számottevő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!