2013. december 8.

Sertésmáj párolt zöldségekkel (ahogyan még sosem csináltam)



Nagyon szépek voltak a májak a hentesnél, így rögtön el is határoztam, hogy a nemrégiben olvasott egyik receptet (apró változtatással) kipróbálom. A májon kívül csak pár dolog kell hozzá, ezek szerintem kisebb rákészüléssel is beszerezhetőek, vagy akár vannak is otthon mindenkinél.

Hozzávalók 1 főre:
  • 1 db kis sertés máj
  • hántolatlan szezám mag
  • lenmag
  • vaj
  • 1 marék rukkola saláta
  • 1 db mogyoróhagyma
  • 2 szár újhagyma
  • 4 marék friss spenót, vagy egy adag leveles, fagyasztott
  • só, bors


Spenót nálam mindig van itthon, mert a konyhakert elképzelhetetlen nélküle. Édesanyám mikor elteszi télire, lepüréli vagy felaprítja blansírozás után és úgy rakja a fagyasztóba.
Én csak éppen megfonnyasztom forró vízben, leszűröm, és kis csomagokban lefagyasztom. Később nem csak leves vagy főzelék elkészítésére lesz jó, hanem párolt zöldségként, vagy töltelékként is.

A májat megmostam, felszeleteltem,  az ereket eltávolítottam belőle. Borsikafűvel megszórtam és a szeleteket szezámmag és lenmag keverékében megforgattam, hogy bundát képezzenek rajta.
Vajat melegítettem és ezen forgatva 3-4 perc alatt pirosra sütöttem a májszeleteket.
Közben az újhagymát a zöldjétől és gyökerétől megszabadítottam, megmostam, félbevágtam, majd hosszában is. Kis edényben vajat olvasztottam, erre kevés vizet töltöttem és betettem az újhagymát párolódni.
A spenótot puhára főztem enyhén sós vízben, a serpenyőt, amiben a májak megsültek kitöröltem és újra raktam bele egy kevés vajat. A forró vajra a felszeletelt mogyoróhagymát rádobtam pár percet pirítottam, hogy roppanós legyen. Ekkor rádobtam a marék rukkola salátát, megforgattam, hozzáadtam a kinyomkodott spenótot is, végül a megdinsztelt újhagymát a kevés főzőlevével együtt. Az egészet még egyszer jól átforgattam, tálra szedtem és mellé adtam a májat. Utólag sóztam ízlés szerint.

A vaj lágy, selymes íze igazán jól illik mind a májhoz, mind a párolt zöldségekhez.

10. napi megjegyzés:
Volt hogy évekig nem bírtam a "döglött" húsra nézni a hentes pultokban...
De egy biztos: Egyedül a változás állandó.

Jó étvágyat kívánok:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!