2013. október 1.

Egyedi alkotás

Sikerült vacsorára valami egyedit alkotnom.
Pár összetevővel képzeltem el a nagy debütálást, ezek mind itthon voltak és csak a felhasználásra vártak.
Pár éve vettem egy Tefal VitaCuisine pároló készüléket (pont ilyet, mint a képen látszik), amivel meg is voltam elégedve, de egy idő után elcsomagoltam és felkerült a stelázsi polcára. Akkor a probléma mindössze annyi volt, hogy nem kerestem utána az ízlésemnek megfelelő recepteknek, nem kísérleteztem. Most szeretnék kitartóbb lenni.
Azt tervezem, hogy az elkövetkezendő hetekben gőzzel főzött ételeket készítek, egy kicsit ráhangolódva a könnyedebb ételekre és ízekre.
Tapasztalatszerzésre is jó lesz ez az időszak. Mennyire könnyen, mennyi idő alatt, mennyi mosogatás / rendrakás árán lehet dolgozni vele. Pro és kontra kiderül majd minden.
Ma este a pároló edényben héjában főtt burgonyát készítettem, mellette birsalmát pároltam, a tetejére pedig fokhagymával, petrezselyemmel, sóval megkent halat tettem, meglocsoltam kis oliva olajjal és így pároltam pár percig.
Érdemes odafigyelni az ételek különböző főzési idejére, mert ahogy puhul, úgy kell sorban kivenni őket.
Megoldás lehet az is, hogy megbecsüljük a főzési időt és a legtovább főzendőt rakjuk be először, aztán ahogy telik az idő jön a következő, végül a leghamarabb megpuhulót rakjuk be a készülékbe. Így egyszerre lesz kész minden. (ha ügyesek vagyunk) :-)

Mi történt az alapanyagokkal miután elkészültek?
A burgonyát meghámoztam és felszeletelve a tányérra raktam. A halat ráhalmoztam a burgonyára és egy kanálnyi birsalma krémet is melléjük tettem.
Hogy készült a birsalma krém? Őszintén megmondom hasra ütés szerűen, de végül finom lett. (savanykás ízek kedvelői előnyben!)
A párolt birsalmát egy kevés vajjal, pici fokhagymával és petrezselyemmel, pici sóval összeturmixoltam, hogy mascarpone sajtot kevertem hozzá.

A maradék birsalma krémet (1 db alma, 250 gr sajt) el tudom képzelni pirítós kenyérre kenve. Reggel kipróbálom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!