2013. október 2.

Cukkini krémleves kecskesajttal

Szeretem a cukkinit mert változatosan elkészíthető a nyersen fogyasztástól kezdve a főzésen, pároláson, sütésen keresztül akár még sütemény alapanyagként is használhatjuk. Csendes, hálás növénye a konyhakerteknek.
A cukkini gyengébb beltartalmi értékekkel rendelkezik mint a tök, ellenben kevésbé karakteres az íze ezáltal nyersen is fogyasztható, több tápanyag marad meg benne, jótékony hatását könnyebben kifejti.

A cukkinit érdemes leszedni amikor 15-20 cm-es, ekkor van a legjobb formájában. Héja puha, nem kell hámozni, lédús húsa tele van vitaminnal. Akár gyümölcscentrifugán is kicsavarhatjuk egyéb zöldségek és gyümölcsök társaságában.

A cukkini fogyasztása különösen ajánlott idős embereknek vagy gyengélkedőknek. Veseelégtelenség, vastagbél gyulladás, vagy magas koleszterin, székrekedés esetén.

Nyersen salátába vagy kenyér helyett alapnak használva szendvicseket készíthetünk belőle. Főzhetünk belőle krémet, vagy mártást tésztára.

Most levesnek készítettem el, igen könnyen és gyorsan, a párológéphez mellékelt receptgyűjtemény szerint.

Hozzávalók:
  • 6 cukkini
  • 150 gr kecskesajt
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 8 mentalevél
  • parmezánsajt ízlés szerint
  • só, bors



A kertben sajnos már csak az utója van a cukkininek, friss, új termések már nemigen akadnak. Kénytelen voltam beérni egy nagyobbra nőtt darabbal, amit meghámoztam, kivettem a magját és felszeleteltem. Kikészítettem minden hozzávalót.
A cukkini szeleteket a párolóba tettem, tetejükre raktam a fokhagymát és a menta felét, majd lezártam az edényt és 20 percre állítottam a párolót.
Kis fazékba készítettem a sajtokat a sót, borsot és a maradék mentát. Amikor lejárt a gőzfőző, a megpuhult cukkiniket a kis fazékba tettem és összeturmixoltam az egészet.
Mentalevéllel díszítettem és elfogyasztottam. :-)

Furcsán könnyű étel, nincs súlya, nem terheli meg a gyomrot, ellenben a kecskesajt karakteres íze jól érezhető, kellemes, rusztikus ízvilágot kölcsönöz neki.
Magyar pocakkal gondolkodva egy kis pirított kenyérkockát, vagy egy frissen sült cipót elbírna... :-D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!