2013. október 4.

Terítéken az óriás karalábé

Tegnap elég rohangálós napom volt. Reggeli szokásos körök, szendvicskészítés az iskolás gyereknek, oviba kísérése a kicsinek, irodai teendők, termék fotózás, későn tudtam odakészíteni az ebédet. A szemeim már kopogtak az éhségtől, de fél háromkor, mikor kész lett az étel, az ízek kárpótoltak mindenért.
Készültem a rohanós napra, ezért előző nap egy csirkemellet vékonyan felszeleteltem és bepácoltam egy nagyon egyszerű módon. Fokhagymát, hagymát pucoltam és összeturmixoltam őket kicsi sóval és petrezselyemmel, kevés mustár hozzáadásával.  Evvel a masszával kentem meg a húsokat, majd olajat locsoltam rá, jól átforgattam és felhasználásig hűtőbe tettem.
Tegnap amint időm engedte, meghámoztam egy óriás fehér karalábét, amit a kertből szedtem fel. Szeretem ezt a fajtát, mert egyáltalán nem fásodik. Meghámoztam, cikkekre vágtam és a gőzfőző kosarába tettem.
Ráhelyeztem a gőzfőző tálcáját, melyre elrendeztem a húsokat, ráraktam a fedőt és beállítottam 45 percre.
Míg a gép dolgozott, csináltam egy erős paprikás besamel mártást. (Semmi extra, a vajon megforgattam pár karika paprikát, utána jött a többi hozzávaló)
Ezután volt még fél órám, hogy mással foglalkozzak, míg a gép elkészül.
Magam is meglepődtem az ízeken. Nagyon jól sikerült az ebéd, könnyű és finom volt. A hús jól átvette a pác ízeit, a karalábé karakteres ízét pedig az erős paprikás besamell tette krémesebbé. Mivel a karalábékat jó nagy cikkekben hagytam, a hús és a zöldség egyszerre készült el.
Ha elhagyjuk a besamelt, ez az étel akár Paleolit étrendben is alkalmazható ;-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!