2013. november 26.

Zellerkrémleves reszelt sajttal

A hét végén ünnepeltük férjem születésnapját és most a változatosság kedvéért mindkét nap máshol. :-)
Szombaton anyósom főzött isteni húslevest, szerintem míg élek emlegetni fogom. :-) Szokásos ünnepi menü volt a leves után burgonya püré, rántott és sült hús, uborka saláta, magamnak egy kevés vajon megfuttatott gombát is készítettem hús helyett.
Minden nagyon finom volt, ... és akkor eljött a vasárnap.
Tanácstalan voltam hogy mit főzzek, mert a társaság egyik fele nem válogatós, a másik fele pedig igencsak... :-/
Hátránnyal indultam hát, lesz ami lesz alapon.
A francia zeller már önként jelentkezett, hogy szívesen feláldozza magát az ünnep oltárán így evidens volt, hogy megy a levesbe :-) Nagyon finom zellerkrémlevest alkottam, két tartózkodás mellett 7-en fogyasztották.

A leveshez:

  • zsiradék (akár állati, akár növényi zsír/olaj)
  • 1 francia zeller
  • fokhagyma
  • hagyma
  • petrezselyem
  • 1 nagy répa
  • őrölt piros paprika
  • 2 ek házi tejföl
  • 1,5 - 2 liter víz
  • reszelhető sajt

Hogyan készül?
A zellert szétbontottam, megmostam, és a szárakat egymás mellé fektetve felszeleteltem őket. Felforrósított kókuszzsírra dobtam őket, megkavartam, majd a lángot lejjebb véve lefedtem a fazekat. A répát meghámoztam és ék alakra vagdaltam. A hagymát, fokhagymát és a petrezselymet sóval (mindent ízlés szerint) összeturmixoltam és a répaszeletekkel együtt a zellerhez adtam. Pici vizet töltöttem alá és egész addig pároltam, míg a répa is megpuhult.
Ekkor megszórtam piros paprikával, hozzáadtam a két kanál tejfölt, elkevertem, majd apránként elkezdtem felönteni a fele vízzel. Krém állagúra turmixoltam és még annyi vizet tettem hozzá hogy a kívánt sűrűséget elérjem. Felforraltam és reszelt sajttal meghintve tálaltam. Szerintem fokhagymával enyhén megkent és megvajazott pirítós fantasztikusan dob még rajta.

A többi fogás is egyszerű volt, mind a húsevők, mind a növényevők kedvére tettem. Saját befőttet és cukkini savanyúságot kínáltam a sült hús és bacon szalonnás csirkemáj mellé. Köretként vadrizses rizskeveréket adtam, a gyerekek nagy örömére.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!