2012. október 3.

Fordított szilvás torta

Kertünkben a szilvafa most terem másodszorra. Tavaly tavasszal csak három virága volt a suhancnak, és mindháromból lett is szilva, de nem értek meg, kemények maradtak.
Idén a háromkarú óriás virágözönben pompázott és annyi szilva nőtt rajta, hogy kötözni kellett az ágakat, mert elhúzta őket a termés súlya.
Lassan érik ez a fajta, de nagyon finom íze van. Hét végén elővettem a hosszú létrát és felmentem a felhőkbe szüretelni. :-)
A szilvákat alaposan megmostam, megszárítottam.
Elkészítettem a tésztát:

  • 200 gr lisztet
  • 2 tojás sárgáját
  • 70 gr cukrot (én nádcukrot használtam)
  • 1 citrom reszelt héjával
  • 100 gr vajjal alaposan összegyúrtam

Cipót formáltam és fél órára hűtőbe tettem.
Ezalatt hosszában körbemetszettem egy éles késsel a szilvákat és a két felet eltekertem ellenkező irányba. Az egyik fél levált a magról, a másikból kiszemeztem a magot.
Csatos tortaformát kivajaztam és megszórtam az alját 70 gr porcukorral. Erre rendeztem el vágott oldalukkal lefelé a szilvákat. A tésztát kinyújtottam akkorára, hogy befedjem vele óvatosan a gyümölcsöt.
25-25 perc alatt készre sütöttem, hagytam hűlni 5 percet. Kifordítottam kínálótálra és ott hagytam kihűlni.
Rendkívül finom lett! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!