2013. január 26.

Burgonya-, Padlizsán- és spenótcurry


A napokban úgy elszaladt az egyik délelőttöm, hogy fél 12-kor kaptam észbe: nincs ebédem. Elkészítettem hát ezt a fél órás ételt, ami nagyon finomra sikerült. Én kifejezetten rajongok az Indiai ételekért, így ez tuti sikernek ígérkezett. :-)

Bár padlizsánom nem volt itthon, de kihagyhatónak ítéltem és nem is bántam meg.

Az eredeti recepthez a hozzávalók 4 személyre:

  • 400 gr basmati rizs
  • 150 gr zsenge spenótlevél
  • 375 gr összevágott paradicsom
  • 125 ml zöldség alaplé
  • 50 ml korma currypaszta (én ezt curry fűszerkeverékkel helyettesítettem)
  • 3 db hámozott, kockára vágott burgonya
  • 1 kockára vágott padlizsán
  • 1 vékony szeletekre vágott hagyma
  • 2 gerezd finomra vágott fokhagyma
  • 2 evőkanál finomra vágott koriander
  • 1 evőkanál repceolaj
  • só és frissen őrölt bors
Elkészítés:
A forró sós vízben 10-15 perc alatt puhára főzzük a basmati rizst. Leszűrjük, alaposan lecsöpögtetjük, félrerakjuk.
Közben a hagymát, a fokhagymát kb. 3 perc alatt puhára pároljuk az olajon egy nagy serpenyőben. A currypasztát, a paradicsomot, a zöldségalaplevet, a burgonyát és a padlizsánt belekeverjük. Felforraljuk. Lefedjük és alacsony hőfokon addig főzzük, amíg a zöldségek meg nem puhulnak.
A spenótot is hozzáadjuk. További 2 percig főzzük. Rászórjuk a koriandert, sózzuk, borsozzuk. A zöldséges curryt rizzsel forrón tálaljuk.

(Forrás: Villám konyha)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!