2013. január 15.

Cickafark balzsam

Tegnap írtam egy bejegyzést a Cickafarkról, kicsivel korábban pedig a balzsam és krém készítéséről. Megmondom őszintén, elfogott a kísérletezési vágy. Ki szerettem volna próbálni, hogy az égési sérülésre milyen gyógyhatással lehet a cickafark balzsam.

A recept szerint elkészítettem a balzsamot szárított cickafarkkal. Éjszakára a tűzhely lekapcsolása után ott hagytam, gondoltam reggel majd újramelegítem és tégelyekbe töltöm.
Reggel nem volt mit újramelegíteni, mert a balzsam folyékony maradt. Melegítettem még kókuszzsírt, kb 40 ml-t és beleraktam az előző nap elkészült cickafark alapot. Jól összekevertem majd leszűrtem, alaposan kinyomkodtam a szűrőben fennmaradt füvet.
seb a kezelés első napján
Tégelyekbe töltöttem az átszűrt gyógynövényes olajat és megvártam míg megdermed. A tetejére szórtam díszítésül száraz cickafarkot. Most ezt használom az égési sérülés kezelésére. Korábban már ugyanitt volt egy csúnya égési sérülésem, amit gőz okozott és nagyon sokáig szenvedtem vele, most a sütő felső pereméhez ért oda a kezem, miközben a megsült kenyeret vettem ki. (Érdemes lenne kesztyűben dolgozni nem?)