2013. február 2.

Szójaszószos gomba kesudiós metélttel

Ez szintén egy 30 perces recept, ami igazán jól jött tegnap, mert reggel negyed nyolckor mentem el itthonról. Két tárgyalásom volt délelőtt, ami átcsúszott a délutánba és 14 óra után értem haza.
Mondanom sem kell, hogy kopogtak a szemeim az éhségtől... Meg kell valljam, nem sokáig tanakodtam mi tévő legyek (és nem is a legjobb megoldást választottam).
Nem, nem a wok-ot rántottam elő, hanem elkészítettem a Tiramisu -t, ami gyorsan pótolta a hiányzó kalóriákat.

Vacsorára viszont elkészült a meleg étel, ami nagyon jól esett. Könnyen emészthető, éjszakára nem terhelte meg a gyomromat.

Hozzávalók 4 személyre:

  • 250 gr száraz rizstészta
  • 500 gr vékony szeletekre vágott gombakeverék (én most fafülgombát és csiperkét használtam)
  • 125 gr friss szójababcsíra (elhagyható, nem sikerült kerítenem, a sajátom pedig nem csírázott ki még)
  • 80 gr durvára vágott kesudió
  • 60 ml kecap manis
  • 1 durvára vágott lila hagyma
  • 2 evőkanál mogyoróolaj
Elkészítési idő: 15 perc
Főzési idő: 10 perc

Megfőzzük a tésztát a csomagoláson olvasható utasítás szerint. Leszűrjük, félrerakjuk.
A gombakeveréket és a 2 evőkanálnyi kecap manist tálba tesszük, alaposan összekeverjük.
Magas hőfokra hevítjük a wokot. Amikor felmelegedett, beleszórjuk a kesudiót.
Körülbelül 2 percig pirítjuk, míg aranysárga lesz. Kiszedjük szűrőlapáttal, félretesszük. Az olajat a wokba öntjük, a hagymát kb. 3 perc alatt megpuhítjuk, hozzáadjuk a gombakeveréket és 3 percig sütjük. Következik a metélt és a maradék kecap manis.
Még további 2 percig kevergetjük. Rászórjuk a babcsírát és aprított kesudiót. Alaposan összerázzuk és forrón tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat!